ahlan wasahlan, anda tetamu ke;

About Me

My photo
johor bahru, johor, Malaysia
trying hard to spread.. and istiqamah after it ~love family, it start here

Saturday, June 13, 2009

khas untuk abe; ahmad fahmi

~KEJADIAN SEPANJANG SAYA BERCUTI~
Alhamdulillah cuti saya sama dengan cuti pelajar sekolah, jadi bolehlah bergembira dengan keluarga! Memandangkan janji sudah dilafaz, saya perlu update perkembangan aktiviti kami sekeluarga di Johor, Malaysia ini untuk abang saya di Mesir.


Setibanya saya dari Darul Quran, adik yang memang suka minta dibelikan hadiah buatnya sedang gembira mewarna buku latihan yang saya belikan. Sekurang-kurangnya dia mempelajari sesuatu daripada saya membelikannya mainan. (mainannya sudah hampir 4 kotak tapi tetap ingin menambah koleksi..hurm..adik, adik..)

Esoknya, abah dengan semangatnya mengajak kami sekeluarga berenang di Sofitel. Yeah, sukan air yang menyihatkan!

Kemudian ada di antara Alumni SMIH yang melangsungkan perkahwinan mereka. Tahniah dan moga berkekalan!

para alumni akhawat yang hadir ketika majlis akad kak awla dan suami

adik gembira dapat bermain dengan baby. adela jugak kawan dia..

adik beradik kahwin serentak, jimat juga..

abah terpaksa dukung adik dan mengintai dari luar kerana dia asik cakap "mana kakak? adik nak tengok kakak.."(kakak maknanya pengantin untuk adik)

Kemudian, kami pulang ke kampung di Kelantan. Dalam perjalanan pergi dan balik, kami singgah rumah kak ngah di Kusza,Terengganu.

Selamat Pengantin Baru, Cik Na! Moga kurniakan rahmat dan kebahagiaan sepanjang hayat..ameen :)

apa yang menarik dengan gambar ini? saya pun kurang mengerti kenapa kak lang dan kak su sangat berminat untuk mengambil gambar kanak-kanak ini. rupa-rupanya kerana ikat rambutnya yang besar dan comel! huhu..(maaf, gambar kurang jelas kerana ini gambar curi :P)

Buat kali kedua, ketika singgah di rumah kak ngah kami ke pantai untuk bersiar-siar dan bermain!
[saya: adik nak buat apa ni?] [adik: ahh?] [saya: adik nak buat apa dengan benda2 ni] [adik: nak main pasirla]
apa yang sama? huhu..kak ngah, abang ngah, jangan marah.. :p
cuba teka iki cari apa?

inilah dia permainan kami: tangkap ketam! berjaya tangkap 23 ekor tapi 3 ekor telah terbunuh apabila fikri dan faishal terpicit ketam-ketam tersebut. innalillah..

Jom main tanam-tanam! dengan semangatnya abang ngah mengajak fikri. Apabila melihat abangnya ditanam, dia pun nak 'join' sekali.

terapi semula jadi. boleh jadi kurus ke? hurm.. saya tak pasti..huhu

mermaid man! eh, mermaid boy! hurm..

Sempena hari bapa yang akan datang, fitriyyah dengan susah payahnya ingin menghadiahkan sesuatu untuk abah. Tapi kami masih memikrkan apa yang patut diberi selain kata-kata ini;


Kemudian esoknya terus bertolak ke rumah dan tiba di rumah jam 6.00 petang. Alhamdulillah, masih diberi peluang untuk meneruskan kehidupan sebagai hamba..

1 comment:

Unknown said...

simple+sweet.perghh.dengan pasir pun boleh.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails