ahlan wasahlan, anda tetamu ke;

About Me

My photo
johor bahru, johor, Malaysia
trying hard to spread.. and istiqamah after it ~love family, it start here

Friday, June 26, 2009

Doakan saya!

Bismillahirrahmanirrahim..

Saya di pejabat kak long, Kolej Lagenda.
Alhamdulillah Allah mudahkan perjalanan semalam dan hari ni dapatlah saya update sedikit.

Isnin ni semester 2 bermula. Bermakna, silibus kami kali ini dari juz 11 hingga 22.
Saya takut, bimbang, gembira, risau dan sedih. Tidak pasti mampu atau tidak, tidak tahu masa mencukupi atau tidak dan yang paling kritikal, tidak dapat jangka ingat semua atau tidak.
Hanya ada 12 minggu kuliah, cuti seminggu untuk raya dan 6 minggu kuliah sebelum periksa.

Sebenarnya cuti sebelum ini ada kelas tasmi' tambahan selama 3 minggu. Saya hanya pergi seminggu di atas sebab-sebab tertentu. Kalau diikutkan saya sangat tidak bersemangat untuk hadiri tasmi' tambahan tersebut. Namun semangat sahabat2 membuatkan saya tersedar. Masa yang saya ada sangat singkat. Saya sangat kagum dengan sahabat saya yang mampu hantar 7 - 8 muka dalam sehari. Kebiasaan kami, 5 muka. Subhanallah! Kalau diikutkan,Juz 11 - 22 lebih sukar untuk dihafal berdasarkan surah2 yang ada. Itulah pandangan kebanyakan orang. Saya makin bimbang..

Kadang-kadang, kerana terlalu lama mengaji, kepala menjadi panas dan mula berdenyut-denyut. Ini perkara biasa, sebab Al-Quran adalah mukjizat Rasulullah dan satu utusan berat yg ingin Allah sampaikan buat kita. Apabila keaddan ini terjadi,saya perlu berhenti seketika dengan membuat perkara lain seperti tidur, baca buku, dsb..

Barangkali sesetengah orang dapat melaluinya dengan mudah. Apa-apapun, semuanya berbalik kepada Allah. Ya, semuanya hanya Allah yang mampu bantu. Sahabat-sahabat bantulah dengan doakan saya serta rakan-rakan yang lain dipermudahkan.

Doakan saya

Doakan saya

Doakan saya

Salam Rejab 1430 Hijrah..

"Allahumma Bariklana Fi Rajab Wa Sya'ban Wa Ballighna Ramadhan.."

Salam Perjuangan~

3 comments:

shahhana said...

chaiiiiyoookk!!!
u can do it!
ooo sebab tu ko palo jadi panas???
kalau baca sapa pening cemano plok cik???

theSPREADER said...

tq2..
doakan kak cik eh..
common la klau skt palo sbb ngaji lamo sgt.. tp pening kak cik x penah pulok. maybe kot..

Unknown said...

ngaa.dia boleh habiskan.gogogo.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails