ahlan wasahlan, anda tetamu ke;

About Me

My photo
johor bahru, johor, Malaysia
trying hard to spread.. and istiqamah after it ~love family, it start here

Sunday, May 22, 2011

tak sangka

Bismillahirrahmanirrahim~

8 tahun yang lepas, saya lah orang yang duduk di lantai dan meraikan guru-guru sempena Hari Murobbi. Tak sangka, pada hari ini saya pula yang duduk di atas bangku dan diraikan untuk hari yang bermakna ni.. 

Satu per-satu anak murid datang mengucapkan "Selamat Hari Guru" dan bungkusan hadiah bertukar tangan. Rasa sangat tak layak untuk menerima apa-apa sebab 16 mei baru hari ke-10 saya mengajar. Saya hanya mampu mengucapkan terima kasih...  Takkan nak tolak,kan? Terharu. Seriously~ 

Ada seorang murid, dia dah bagi hadiah pada saya. Sekali dia patah balik sebab nama saya ada dekat hadiah lain. Macam kelakar pulak. :) Yang kesiannya, adik-adik tahun 1,2 kan rendah. Tapi hadiah yang bawak banyak lepastu ada jugak yang besar-jag. Bersungguh-sungguh diorang bawa.huhu

Saya tak daftar nama untuk mana-mana acara, bagi ruang pada guru yang selayaknya. Tup-tup, pagi tu Ustazah Aisyah bagi sehelai kertas. Erk, kena masuk acara la pulak. Jigsaw puzzle dengan aulad tahun 1. 
Bila nak pilih 6 orang pemain, semua berebut-rebut.. Tak tahu nak buat macam mana.. Kesian dekat yang tak dapat. Bila cakap boleh jadi penonton, ada yang tanya "penonton tu kena buat apa?". Kenala terangkan yang penonton kena bagi sokongan kat kawan,biar menang.. Barula gembira ^.^ Alhamdulillah, dapat no 2! 

Sangat nostalgic. Kalau kawan-kawan satu batch saya ada sekali agaknya boleh menangis.. Masa berlalu dan zaman berubah. Tempoh untuk kita dah berlalu, sekarang adalah ruang untuk generasi seterusnya. Bila dah nak habis ni, semakin hari semakin rasa sayang. Melihat wajah mereka, tiada dosa dan jujur.
Saya akan berusaha.. Menanam benih yang baik dalam diri mereka. Moga mereka bijak memilih baja..



2 beg angkut bawa balik

Lepas dah bukak
Adik semangat tolong bukakan sekali. Lepastu dia pilih satu hadiah

Pilihan adik: jam merah



Brooch yg diberi pelajar tahun 6. Macam tak percaya
Rupanya adik beradik~ abang dia tahun 5, kakak tahun 4 dan adik tahun 1. kawaii~ ^.^
Mabruk! kita dapat no 2 :)

hadiah yang dapat esoknya
lusanya

Ksah hadiah kat atas ni:
Bila masuk kelas, semua orang kena buka buku. Saya pelik tengok murid ni tak duduk lagi. Atas meja dia ada beberapa hadiah dan saya nampak kotak hijau ni tanpa reben. "Mana buku? cepat keluarkan.." Dia macam tengah susah hati. Dekat tangan ada reben dan dia jawab "Nak cari gam..nak gam.."
"Nanti kan boleh, sekarang masa untuk belajar.. simpan dulu. Cari gam kemudian"
Lepastu saya round kelas nak cek buku ada atas meja atau tak. Bila sampai dekat murid tadi, dia masih belum keluarkan buku. Baru nak tanya dia hulur kotak hijau tu pada saya dengan reben yang dah terlekat. "Nah,ni untuk ustazah."
"Anta nak bagi ustazah? betul ke" Macam tak percaya..hee. Rupanya dia duk sibuk cari gam sebab dia nak bagi hadiah tu dekat saya. So sweet kan?

2 comments:

little daie said...

wah! byk hadiah ustazah... hehe

faisol dah makin besor la^_^

Muna Majidah Zameran said...

ukht, mabruk alaik!
kini nti pula yg merasainya..

kongsi
http://duah-kechil.blogspot.com/2009/05/kini-hanya-allah-yang-tahu-antara-aku.html

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails