ahlan wasahlan, anda tetamu ke;

About Me

My photo
johor bahru, johor, Malaysia
trying hard to spread.. and istiqamah after it ~love family, it start here

Tuesday, November 1, 2011

Smart Healing

Buku yang dibeli pada Mac lepas baru dapat ditatap setelah tamat semester yang ke-3 di CFS IIUM. Hari tu beli semangat sangat nak baca. Tengok-tengok berapa helai je yang diselak. Nampak gaya kena ulang semula sebab dah terlupa isi..

"Kunci kehidupan yang sihat bermula dengan penyerahan diri secara mutlak kepada Allah dan mengakui kerasulan Nabi Muhammad. Inilah yang dinamakan ISLAM..


Hati tersentak,dan fikiran mula difokuskan untuk lebih memahami maksud tersirat.

Seterusnya kita perlu meyakini Tuhan yang menentukan segala-galanya. Inilah yang dinamakan IMAN.


Mungkin ada je time yang kita bergantung pada ubat kan. Walaupun tahu, yang sembuhkan Allah..ubat hanya menjadi penyebab. It's not something that just across the mind,but must also be felt in the heart.

Dengan bermatlamatkan pembangunan rohani yang pantas,kita perlu meyakini Allah sentiasa melihat kita dan para malaikat mencatat perbuatan kita. Inilah yang dinamakan IHSAN.


Bila sakit, perkara pertama yang kena rawat adalah rohani bukannya jasad. Bila kekuatan dalaman ada, luaran boleh sembuh macam gitu je. He knows best, He can give us illness so of course He can give us the cure..anytime that He want,regardless by mean or not,by the help of other people or not.

Ketiga-tiga elemen ini adalah asas penyembuhan pintar. Apabila ketiga-tiganya dimanifestasikan dengan sempurna,wujud landasan bagi menghasilkan kesejahteraan hidup yang menyeluruh mencakupi kesihatan jasmani,mental,rohani dan sosial."


Sungguhla. Terima kasih Allah, temukanku dengan buku ni. Rasa macam kena betulkan aqidah balik.
Juga sangat bersyukur,ditemukan dengan sahabat dunia akhirat yang luar biasa~ Uhibbukunna fillah ^.^

sumber: 365 tip sihat gaya Rasulullah

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails