ahlan wasahlan, anda tetamu ke;

About Me

My photo
johor bahru, johor, Malaysia
trying hard to spread.. and istiqamah after it ~love family, it start here

Monday, March 28, 2011

Allah kan suka..

Kain yang baru diangkat petang tadi dibiakan dahulu atas sofa. Bila dah malam sikit atau pagi esok baru rasa rajin nak lipat. Jadi suri rumah ni semput jugak ek. Walaupun tak sepenuh masa..hee..

Lepas maghrib, adik dah selesai mengaji dan baca buku sekolah dia . Umi abah pulak pi masjid kat taman U. Tiba-tiba hari ni nak ke sana. Iki pun ikut sekali, tinggalla saya ngan adik. Tiba-tiba adik cakap

"Kak cik,jomla kita lipat kain..kita lipat sama-sama"

Biar betul adik ni. Saya tengah tengok berita,jadi ralit pulak. Adik dah pergi lipat kain (dengan gaya dan cara dia..adeh)

"Kak cik, jomla tolong adik. Banyak lagi ni kita kene lipat..Adik penat la.." Dia goyang-goyangkan tangan nak cakap lenguh lipat baju.

Saya tengok baju-baju yang dia dah lipat. Nampak gaya saya kene lipat lagi sekali nih. Takpelah, dia dah maju setapak ke hadapan. Bagus! huhu. Saya joinla dia lipat sekali.

"Adik, kenapa adik nak lipat baju tiba-tiba?" ayat macam tak puas hati. heh..Sebab saya tak cadang nak lipat malam tu.

"Takpelah... Nanti bila Umi balik, Umi tengok adik lipat. Nanti adik jadi anak soleh. Allah kan suka anak soleh.."

Wahwah,bagusnye la budak ni-malam tu je dia rajin. "Bagusnye adik. Ha..kalau nak jadi anak soleh selalu kenala tolong umi selalu tau.."

Sungguh-sungguh dia lipat. Mana yang tak tau, sungguh-sungguh jugak dia suruh saya ajar. Memang tak cantik pun dia lipat tapi, saya nak dia belajar. It's a learning process through life. Bukan sekadar dalam kelas dan buka buku.

Umi balik, dia terus lagi lipat.. Sampai umi tegur dia. Gembira dia cakap dia yang lipat baju-baju tu. huhu..
Belajar elok-elok ye adik. Moga menjadi pejuang, penyambung batu-bata yang tersusun rapi~

3 comments:

muslim-vip said...

waah..cool! kalau kat umah ana, semua dah besar2, jadi kalu nak suruh diorg lipat baju, kena letak bakul baju tu depan2 dia..penat la kalu kite sorg yang buat semua. takpe2, preparation utk masa depan..*wink*

Unknown said...

hmm.masa depan?haha.

woaa.adik rajin.tahniah.(kasi hadiah.)

shahhana said...

saaaaaaaaaaaaaaayg adik! muah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails