ahlan wasahlan, anda tetamu ke;

About Me

My photo
johor bahru, johor, Malaysia
trying hard to spread.. and istiqamah after it ~love family, it start here

Monday, September 27, 2010

Pertolongan Ar-Rahman

Alhamdulillah, raya kali ini lebih lengkap..
Abang yang belajar di Mesir pulang ke tanah air setelah 2 tahun berlalu

ops,bukan nak promote abang ye..
saya nak share buku yang saya kirim sebelum dia pulang.
tajuknya;
عون الرحمن في حفظ القرءان
iaitu "Pertolongan Ar-Rahman dalam Menghafaz Al-Quran"


for sure, kandungannya dalam bahasa arab.suka! teringat zaman sekolah belajar dengan para guru. Tak jemu-jemu dari sek rendah sampaila sek menengah..Apatah lagi Al-quran kan bahasa arab~

Saya membelinya juga hasil cadangan Ustazah Suzana sewaktu belajar subjek tahfiz di sekolah dulu. Syukran ye ustazah! Rasa macam kena talaqqi dengan ustazah je. Takut salah tafsir ^.^
Dalam buku ini, ia menerangkan tentang ayat-ayat mutasyabihat.. Yang banyak meragukan dan kita sering tersalah bila i'aadah. Atau keliru bila baca. Rasa macam dah baca,bila tengok ayat seterusnya..eh,sama? Contohnya ayat yang mula dengan Ya Ayyuhallazina aamanu. Berapa banyak yang sama dalam Al-quran?

Sejujurnya,saya sendiri belum habis baca muqaddimah. Sebab muqaddimah dia dah 30++ muka surat. hee :)
Masih dalam usaha,doakan saya tak putus asa!
Saya dapat merasakan ramai kawan2 DQ yang berminat.
Kalau ada orang nak ke mesir atau ke tanah arab, mintala tolong belikan. Harganya murah sahaja LE25=RM15. Kalau nak fotostat, saya tidak berani untuk bagi jawapan. Saya akan merujuk dahulu,ye.
Moga bermanfaat~

5 comments:

Unknown said...

nak tahu gak.wahh.

theSPREADER said...

g7 ramai dkt area sana kan?
cubala kirim, kot2 ada yg baik hati tlg poskn skali

|makhlukDIA| said...

wah pai..! ini sudah melampauuu~!! masakan utk ana tiada sih??bes buku?adeh, jeles btol dgn graduan dq ni :)

theSPREADER said...

buku ni best! tp ana merangkak2 lg nak baca.. tak tahu bila blh habis..hee..jom kita talaqqi sama2 ea.
afa,x lama dh nt nk jd graduan..nnt rndu DQ plak

|makhlukDIA| said...

ehehe..rindu ke nnt?hm, rindu lg ana pd nt :) wahhh, bangga x?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails